Projektbeskrivning
Kund: Kask of Sweden
Tidpunkt: 2014
Uppdrag: Branding, lansering och butiksmaterial för Kasks underställskollektion.
Insats: Idé, design, art direction, fotografering, label- och förpackningsdesign, informatonsgrafik, kommunikation, översättning och marknadsföring.
hot or cool?
Extremskidåkarna Kaj och Sverre driver vintersportvarumärket Kask. Är det någonting de har lärt sig under sina 20 år på berget som friåkare är det hur man ska klä sig rätt. Och inte minst: att det är högst individuellt från person till person hur man klär sig rätt. Det var med den kunskapen i ryggen som de bestämde sig för att utveckla en kollektion underställ som byggde på individuella förutsättningar.
Lejonhjärta tog fram all design och skapade infografiken till det individuellt anpassade värmesystemet. Eftersom Kaj är frusen av sig medan Sverre är mer varmblodig tog vi hjälp av Kaj, Sverre och skidåkaren Robina i kommunikationen för att personifiera de olika typerna: cool, medium och hot. Kask har alltid knytit an till svenska företeelser i sin design, som exempelvis den närmast legendariska Calle-skallen (som inspirerats av dalahästen). Den här gången bestämde vi oss för att använda oss av nationalklonden mjölkförpackningen. Designen bygger på ett topografi-mönster som knyter an till naturtypen som plaggen är ämnade att användas i. En butiksfunktionell smartness är att förpackningen fungerar lika väl att hängas som att placeras på hylla. Underställen är tillverkade i 100% naturmaterial som andas. Det tog vi fasta på när vi utformade annonserna och kombinerade det med Sverres ökända backflip, den som han genomförde samtidigt som han blev jagad av en lavin (du hittar det dödsföraktande klippet som spridits över hela världen längst ned på sidan).
LEJONHJÄRTA AB
Sveavägen 117
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjartasverige.se
Följ oss nu FÖR BÖVELEN:.
OM OSS:
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad reklambyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är – vi älskar alla våra kunder lika mycket.