Hur sticker man ut visuellt på en (minst sagt) mättad marknad? Och hur kan man visuellt kommunicera sina produktfördelar?
Elscootrarna gjorde sitt intåg på storstädernas gator 2018 med Voi i täten och sedan dess har sparkcykelkriget stadigt trappats upp, såväl bland trafikanterna som aktörerna. Moow var inte först på gatan, men däremot först med att bli märkt med Naturskyddsföreningens ”Bra Miljöval”. Utöver det erbjuder man en rad fördelar som bokning och framkörning och på sikt skall även varumärket byggas ut med en bilpool och en app designad för att ge dig den snabbaste, mest miljövänliga och friktionsfria resvägen.
Lejonhjärta har tagit fram den grafiska profilen vars logotyp, praktiskt nog, kan läsas oavsett vilket håll du ser den från samt ett camo-mönster i digital anda. Färgen valdes för att sticka ut mot konkurrenterna och subtilt kommunicera – friskare luft.
PROJEKTBESKRIVNING
Kund: Moow Mobility
Tjänst/produkt: Stockholms enda miljömärkta publika elscooter
Uppdrag: Grafisk profil och lansering.
Insats: Strategi, branding och marknadsföring.
Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller varumärkesstrategi?
Mejla: info@lejonhjarta.se eller ring: 070-750 72 77 | Rätt svar på frågan ovan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.
LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.