LUFTHANSA

Lansering av ny reseklassificering: Between business and economy

LUFTHANSA

Lansering av ny reseklassificering – mellan business och economy

I samband med att Lufthansa lanserade sin nya reseklassificering, som ligger mitt emellan business- och ekonomiklass, anordnade de ett internationellt och exklusivt event för sina toppsäljare i samarbete med Eventum. Syftet var att etablera det nya konceptet internt.

Eventum tog hjälp av Lejonhjärta för att ta fram all design till eventet. Det inbegrep till exempel inbjudan (som var utformad som ett boardingpass) menyer, vägbeskrivning och program. Lufthansa har en förhållandevis strikt grafisk profil varför utamingen låg i att skapa en exklusiv och inbjudande känsla med små medel.

PROJEKTBESKRIVNING

Kund: Lufthansa/Eventum

Uppdrag: Lansering internt av Premium Economy

Insats: Design, korrektur och översättning.

Får du inte nog? Här hittar du fler case:

Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller varumärkesstrategi?

Mejla: info@lejonhjarta.se eller ring: 070-750 72 77  |  Rätt svar på frågan ovan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.

LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden

Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se

FÖLJ OSS

OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.

Vår integritetspolicy hittar du här.