Restaurangbranschen var en av de hårdast drabbade under pandemin och alla former av aktivering en rejäl utmaning. Lanseringen av Melanders krogkassar blev en succé och som ett led i att vidareutveckla konceptet introducerades Melanders gästspel. Tanken var att låta kunderna utforska världens matkultur tillsammans med spännande matprofiler på ett roligt och lärorikt sätt – i hemmets trygga vrå.
Först ut var ett samarbete med Snälleröd och fem av landets mest inspirerande kockar. Som en hyllning till den svenska matkulturen tog kockarna bakom Snälleröds krögarsnapsar fram varsin trerätters-meny utifrån säsong och sin personliga snaps. Menyn packades i exklusiva lådor med instruktioner och recept. Till varje krögarlåda finns även en instruktionsfilm med kockens egna tips inför serveringen så att det skulle vara enkelt att skapa en perfekt måltid hemma.
PROJEKTBESKRIVNING
Kund: Melanders
Co-lab: Snälleröds Destilleri
Utmaning: Att aktivera Melanders under pågående pandemi på ett sätt som var både tryggt och varumärkesbyggande.
Insats: Design, koncept, grafisk profil, förpackningsdesign, hemsida, menyer, design, digitala annonser, affischer, menyer, art direction vid fotografering.
PR: Kitchen PR
Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller varumärkesstrategi?
Mejla: info@lejonhjarta.se eller ring: 070-750 72 77 | Rätt svar på frågan ovan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.
LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.