Stockholms Vildsvinsfestival är en gastronomisk hyllning till det utsökta, magra och i ordets allra bästa bemärkelse – ekologiska vildsvinsköttet. Fem finkrogar i Stockholm komponerade menyer enligt nose to tail-principen, vilket innebär att man använder alla delar av djuret för att skapa fantastiska matupplevelser.
Lejonhjärta utformade festivalkonceptet, anpassat för att återanvändas även för andra säsongsråvaror. Under festivalen kunde stockholmarna upptäcka vildsvinsköttet i mer än 30 olika anrättningar på 7 olika restauranger i Stockholm under två veckor.
Den gastronomiska festivalen blev en formidabel succé som markant ökade antalet gäster. Festivalen fick även positiv uppmärksamhet i media.
PROJEKTBESKRIVNING
Kund: Melanders Group
Tidpunkt: 2016
Uppdrag: Att aktivera och fylla koncernens restauranger under branschens mest kritiska period (januari-mars) på ett sätt som dessutom byggde varumärket på sikt.
Insats: Idé, koncept, strategi, kampanjplan, grafisk profil, hemsida, design, grafisk profil, PR, texter, annonser, affischer, menyer, filmgrafik, art direction och bildmanus vid fotografering.
PR: JB PR
Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller varumärkesstrategi?
Mejla: info@lejonhjarta.se eller ring: 070-750 72 77 | Rätt svar på frågan ovan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.
LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.