Winespotting var en nischad vinimportör av det äventyrligare slaget som outtröttligt kuskade världen runt i jakten på de bästa boutique-vinerna. Boutiqe-viner – som vid tidpunkten var ett relativt okänt bregrepp i Sverige – brukar definieras som hantverksmässigt framställda viner i liten upplaga. Winespotting lade dock mer i begreppet än så. För dem handlade det om viner som har en historia och inte minst: människorna bakom vinerna. Winespotting färdades tusentals mil för att finna människorna vars kunskap och kärlek till sitt hantverk tydligt avspeglade sig i vinerna.
När vi först träffade vinvärldens motsvarighet till Indiana Jones hette de Avando Wines, vilket vi snart rådde bot på. Vi såg även till att utrusta dem en ny logotyp och en grafisk profil som levde upp till de storverk som uträttas. Vidare tog vi fram en ny hemsida och även, i samarbete med den talangfulla fotografen Lena Koller, produktbilder som lyfte fram deras viners unika personligheter och historia.
PROJEKTBESKRIVNING
Kund: Winespotting
Tidspunkt: 2015
Uppdrag: Rebranding och hemsida.
Insats: Ny grafisk profil, nytt namn och payoff, produktfotografering, mäss- och säljmaterial samt design, struktur och content på hemsidan.
Fotograf: Lena Koller
Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller varumärkesstrategi?
Mejla: info@lejonhjarta.se eller ring: 070-750 72 77 | Rätt svar på frågan ovan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.
LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.