Däckverkstaden IDH Wheels & Tyres på Östermalm i Stockholm ville göra något speciellt för sina kunder. Då merparten kunder är sanna bilentusiaster kändes en klassisk bilkalender där kundernas egna bilar fick spela huvudrollerna som en självklarhet. Skillnaden från andra bilkalendrar var dock att bilderna skulle andas mode istället för att anspela på sex.
För att få ihop bilar till kalendern utlystes en tävling där kunderna själva fick skicka in bilder på sina ögonstenar. Tolv av dessa valdes ut att figurera tillsammans med varsin fotomodell på locations som inbegrep bland annat ett flygfält, ett industriområde och en ridklubb. Kalendern lanserades för kunder och journalister genom en vernissage i däckverkstaden som dagen till ära omformades till en underground-konsthall.
PROJEKTET I KORTHET
Kund: IDH Wheels & Tyres
Uppdrag: Event och kundvård
Insats: Idé, koncept, art direction, fotografering, grafisk design, genomförande av event och marknadsföring.
Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller varumärkesstrategi?
Mejla: info@lejonhjarta.se eller ring: 070-750 72 77 | Rätt svar på frågan ovan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.
LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.